Vizuális élményeim tárháza

Na Mit Láttam

Eurovíziós Dalfesztivál 2013 - az első elődöntő (m1)

a produkciók

2013. május 15. - pourushka

Egy kerek év mindig elégnek mutatkozik ahhoz, hogy elfelejtsem fogadalmamat, miszerint többet nem nézem meg az Eurovízió következő versenyét. Valószínűleg a nagy felhajtás segítségével sikerül átveretnem magam, és elhiszem, hogy idén máshogy lesz. De az első elődöntőt végignézve valószínűsíthető, hogy nem. Pedig csak szórakoztatást várok a műsortól, az nem kéne, hogy sok legyen.

A látott produkciókat több kategóriába tudnám sorolni, a tegnap este elhatározott módszerem szerint, azaz hogy mennyire is emlékszem rájuk egy alig nap elteltével. Lennének olyanok, amikből vissza tudnék dúdolni pár hangot, amikre erőlködve emlékezve valami távolról hasonlítót tudnék vissza visszadúdolni; amiknek a címére emlékszem; a maradék, amit meg tudnék különböztetni egymástól; és amiket egyáltalán nem. Tegnap még nagyon optimista voltam, ma már viszont nyilvánvaló, hogy az első kategória üresen marad, és a többi kategória sem tűnik olyan fényesnek. Na de lássuk csak. Vastagon szedettek a továbbjutók, a dalcímek mögött pedig az előadások találhatók, néhánynál felvezető videóval.

A második, erőlködve visszaidézhető dallamfoszlányos produkciók nincsenek rengetegen: ilyen a holland Anouk elég disneysre sikeredett Birds című száma; a dán Weiss Fanni hasonmás, Emmelie de Foresttől az Only Tearsdrops, ami bár nem tetszett, az indulók közül esélyesnek találom, bár hozzá kell tennem, hogy még soha nem sikerült a közelébe se tippelem a végeredménynek; a montenegrói asztronautás futurisztikusba öltöztetett Who See és daluk, az Igranka, akiket egyértelmű továbbjutónak gondoltam, de nem meghazudtolva önmagamat mellétrafáltam, és már most kihullottak.

A harmadik kategóriához tartoznának, akiknek a daluk címére emlékszem. Már azt hittem, hogy ide senkit nem tudok betenni, de nem kis agymunkával eszembe jutott az orosz lány, Dina Garipova What if című száma, illetve emlékszem a belga srác valami olyasmiről énekelt, hogy a  szerelem öl, over and over, ez pedig volt Roberto Bellarosa és a Love kills. Ez a gyerek nem kicsit hozta rám a frászt a tekintetével, elég betegen szugerál a szavazatokért. 

Negyedik kategóriám a megkülönböztethetőké lett. Ide jószívűen bármi emléket felidéző előadást besorolok, különben a további 11 produkció menne a gyűjtőmasszába. Akikkel kapcsolatban valami is dereng, az például az ír gyerek erősen Enrique Iglesiasos ihletésű dala, akinek az előadása során performanszért áltetovált, kigyúrt testű, dobolást imitáló, nevezzük táncosoknak vagy díszelemeknek szerepeltek. Ez volt az Only love survives Ryan Dolantől. Külön örültem, hogy idén nem az ikreket küldték rá Európára. Emlékeim vannak továbbá az óriás ruhájú, vörös hajú, egész jó hangú nő (és innentől lestem) Aliona Moon (Moldova) O Mie című számára.

Arra is emlékszem, hogy utolsónak lépett fel három fiatal lányka, eszméletlen ízléstelen ruhában, maga a produkció pedig teljesen értelmezhetetlennek tűnt számomra. Ez alatt a fellépés alatt jutott eszembe, hogy talán mégis csak a Címlaplánnyal kellett volna pusztítanom az agysejtjeimet. Na ők voltak a Moje 3 és a Ljubav je svuda.

A dalból ugyan semmi nem maradt meg bennem, de a színpadi megjelenésükkel hagytak némi lenyomatot az emlékezetemben a horvátok, a 6 amigo, azaz a Klapa s Mora és a Mižerja.

A legnegatívabb élményem, konkrétan kínt éltem át  a litván srác produkciója során, ő volt Andrius Pojavis és a Something. Megfejthetetlen, hogy ez az értelmetlenül mutogató,bolondarcú srác hogyan juthatott tovább.

Utolsó kategóriába kerültek azok a dalok, amiknek újrahallgatása teljesen új hatással lennének rám, és tippem se nagyon lenne, hogy ha már valaha hallottam is ezeket a számokat, akkor mégis melyik ország delegáltjai követték el őket. Hozzá kell tenni, hogy azért is vált ilyen nehézzé a produkciók egymástól való megkülönböztetése, mert többségük a szerelemről szólt, általában egy énekesnős előadások voltak, illetve még a koreográfiában is igen gyakran előfordultak hasonló elemek (no nem az áltetovált dobolás), szívemnek legkedvesebb az egymás mögé minimum két beálló táncos, akik jobbról balról előmozdulva vadítják a produkciót. Tehát a megkülönböztethetetlenek: az észt Birgit Őigemeel brazil szappanopera főcímeket megidéző Et uus saaks alguse című dala; a ciprusi Despina Olympioutól az An Me Thimáse; a belarusz Alyona Lanskaya és bazár hangulatú Solayoh; az ukrán Zlata Ognevichtől a Gravity; az osztrák Natália Kelly és a Shine, illetve a szlovén Hannah Mancinitől a Straight Into Love.

Emlékeim szerint tehát ez és így történt a kedd esti első elődöntő során Malmöben. Folytatás magyar érdekeltséggel csütörtökön, döntő szombaton este, ahol indulóként fellép majd az angoloktól Bonnie Tyler, amit nem tudok, hogy csak nekem tűnik-e olyan buta ötletnek.

kategóriám rá:

kötelező - ajánlott - rendben van - szórakozásból - nem kéne - tilos

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://namitlattam.blog.hu/api/trackback/id/tr665301254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EurovisionFan 2013.05.15. 21:51:45

Elolvastam z írásodat. Biztos így volt minden, ahogy leírtad;elsőre nem minden dal maradhat meg egy átlag néző fülében. De ez a hangnem, ez a stílus, az oltogatás az már sok. Nem hinném, hogy ezt a versenyt ennyire le kellene húzni. Nem csak a svédek részéről kaptunk fergeteges szervezést, de maguk az előadók is nagyon jól teljesítettek. Személyesen, mint ahogy az a nevemből is kiderül, megrögzött rajongója vagyok a fesztiválnak, így nem meglepő, hogy teljes mértékben az én elveim szemben állnak az általad leírtakkal. Erős túlzásnak érzem, hogy minimum 8-10 dalt nem lehet találni, ami kimagasló, értékelhető, tetsző produkció, ami megérdemelné a továbbjutást, illetve egy későbbi visszahallgatást. A másik pedig, hogy ha ennyire nem érdekel valakit a verseny, és évről-évre megfogadja, hogy nem fogja nézni, akkor miért teszi mégis? Csak van benne valami olyan vonzalom (a felhajtás, a dalok, az országok sokasága, a msor pörgése, az aréna, a helyszín, vagy a fene tudja mi), ami miatt mégis ráveszed magad, hogy odakapcsolj a köztévére, és megnézd a versenyt. Hogy tovább ne menjek: még sikerül is egy összeszedett, kerek blogbejegyzést is írni róla - az már csak egy dolog, hogy mi a tartalma. Én speciel a grúziai birkózó Európa-bajnokságról biztos nem tudnék ennyit írni, sőt nem is írnék, mert nem érdekel. Megint csak azt tudom hangsúlyozni, hogy rajongó vagyok, de szerintem azt nem gondolhattad komolyan, hogy "nem kéne" kategóriába sorolod be a műsort. Hirtelen ennyi jutott eszembe – elnézést az esetleges összeszedetlenségem miatt, illetve egyes helyeken az indokolt hangnemért! Jó szórakozást kívánok a csütörtöki második elődöntőhöz, és a szombati döntőhöz is! Aztán meg szavazzunk a kedvenceinkre, már ha van olyan!

pourushka · http://namitlattam.blog.hu/ 2013.05.16. 10:54:12

@EurovisionFan: Szerintem a legfőbb különbség a kettőnk nézőpontja között, hogy én nem a műsor, hanem a zene rajongója vagyok. Éppen ezért, ha jól megfigyelted, csak a zenei produkciókról írtam. Innentől nyilvánvaló, hogy teljesen más elvárásokkal voltunk a műsorral kapcsolatban, így tetszhetett neked, bennem meg maradhatott a nagy hiány. Egyébként ettől is színes a világ.
süti beállítások módosítása