Vizuális élményeim tárháza

Na Mit Láttam

Az idei nyár legjobb sorozata épp csak elkezdődött, már véget is ért - The Night of méltatás

2016. szeptember 06. - pourushka

Csupán nyolc rész, egy veszett nagy bonyodalom, egy zseniális, reális és érzékeny problémafelvetés, és kész is a varázslat. Végre egy (szigorúan első évad) True Detective szintű sorozat, amit megint lehetett hétről hétre várni, és ami engedett rajongani. Dicsérhetném sok mindenért, és természetesen kritizálhatnék benne jópár dolgot, és azzal is tisztában vagyok, hogy volt idén sok más nagyon zseniális sorozat, amik akár jobbak is voltak sok mindenben a Night of-nál, de nálam betöltött egy űrt. És ezért büdös nagy hálát érzek.

the_night_of_facebook.jpg

Amilyen színészekkel, karakterekkel, meg amit és ahogyan elmesélt. Szinte tapinthatóvá, valóssá vált az egész. Mégsem a karaktereket szerettem a leginkább, és nem is igazán magát a történetet vagy a dialógusokat, hanem azt a felfokozott, pezsgő és hálával teli érzést, amit a sorozat nézése során éreztem, pont, mint a True detectivenél. Teljesen érthető, miért volt oda az alaptörténetért James Gandolfini, én is imádtam rajongani The Night of-ért :)

Imádtam, ahogy a (remake) történet egy végtelenül problémás alapfelvetésből kifejlődött ki:

tudta_namitlattam_logo.png

és ahogy ebből a felvetésből az évad alatt kristálytisztán rajzolódott ki az igazi tragédia:

nasir_the_night_of.jpg

a képen látható  bemenet és kimenet közti különbség. 

A köztes történetet úgy mesélte el a The Night of, hogy szándékosan nem mondott ki igazságokat, nem mondta ki, ki bűnös és ki ártatlan. A történet során soha semmi se fekete vagy fehér, hanem minden valóságosan szürke és sötét volt. Lezáratlan szálakat kapunk, a következményekről már lemaradtunk, és helyreigaztást sem eszközölt senki.

És így is volt jól. Egyrészről mert így hitelesebb a történet, másrészről ne is vigye el semmi a figyelmet arról a tényről, hogy igenis itt megtört egy élet. Ne az igazi elkövetőt keressük, ne oldja fel a bennünk lévő feszültséget semmilyen kisebb vagy nagyobb katarzis. Ülje csak meg ez az érzés a gyomrunkat! 

via GIPHY

Kategóriám rá:

kötelező - ajánlott  - rendben van - szórakozásból - nem kéne - tilos

A bejegyzés trackback címe:

https://namitlattam.blog.hu/api/trackback/id/tr8011661566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.09.09. 11:10:31

Miről szól a sorozat egyébként?
Gratulálok a cikkhez, várom a folytatást bármiről. XD

pourushka · http://namitlattam.blog.hu/ 2016.09.09. 12:08:40

@a BircaHang Média szerk.: a sorozat természetesen nem minden pillanatában volt tökéletes vagy akár minőségileg egységes. nekem a vég így is bejött, ahogy írtam is :)

pourushka · http://namitlattam.blog.hu/ 2016.09.09. 13:35:08

@Dr. Trejo: itt többet írtam a tartalomról: namitlattam.blog.hu/2016/07/28/the_night_of_aznap_ejjel_sorozat_ajanlo
de röviden: a főszereplőnek (Nasirnak) a történet kezdő estéjén sikerül egy átgondolatlant bulizni egy vadidegen lánnyal. Az est végére a lányt valaki meggyilkolja, és minden nyom abba az irányba mutat, hogy Nasir az elkövető (de nyilván ez ennyire nem egyértelmű, sőt). megvádolják, börtönbe kerül, ennek hatására pedig az egész élete visszafordíthatatlanul megváltozik ..

2016.09.09. 14:10:55

@pourushka: Köszönöm a kedvcsinálót!
süti beállítások módosítása