Vizuális élményeim tárháza

Na Mit Láttam

Észveszejtő lett a True Detective második évada

2015. augusztus 14. - pourushka

Éppen hogy csak elkezdődött a True Detective második évada, már azon morfondíroztam, hogy az  imádott, lassú beszédű, egyedülállóan borzongató hangulatú első évadhoz képest ez az évad miben okozhat majd csalódást nekünk, rajongóknak. Félelmeimmel biztos nem voltam akkor sem egyedül, ahogy mostani véleményemmel se leszek, miszerint ez az évad észveszejtő volt, csak nem abban a pozitív értelemben, mint az első évad.

true_detective_motto.jpg

Mitől féltünk leginkább? Egy korábbi bejegyzésemben az első szavazás azt járta körül, melyik színész lehet a legproblémásabb. Az eredmény pedig (bár még mindig lehet szavazni): jelen állás szerint Vince Vaughntól féltünk a leginkább, Colin Farelltől pedig a legkevésbé. Én meg pont fordítva voltam az egésszel már akkor is. Most pedig, hogy már láttam is a teljesítményüket, biztosra mondom, itt mindenki ugyanannyira volt problémás, és nem mindig a saját hibájukból. Mindannyiuknál rosszabb, és engem magasan a legjobban idegesítő teljesítményt a Jordan Semyon karakterét hozó Kelly Reilly nyújtotta (és aki nem Frances Conroy lánya, bár én eléggé azt hittem). Hozzá képest a 4 színész sokkal tűrhetőbb volt, habár jónak őket sem nevezném.

true-detective-season-2.jpg

A színészi színvonallal kapcsolatban egy dolgot emelnék ki (merthogy sok dologban ők is csak a körülmények elszenvedői voltak), amivel mind a négyen egyaránt felidegesítettek: a nagyon lassú, tördelt beszéd önmagában még nem színészi teljesítmény, túlzott mennyiségben pedig rettenetesen irritáló!! Ebben az évadban megfigyelhető volt, hogy minél központibb szerepet kapott valaki, azzal arányosan volt lassabb a beszéde, és annál több és hosszabb indokolatlan helyű szünetet tartott mondandójában. Hogy ezt kérte valaki, vagy csak maguktól érezték kötelezőnek, nem tudom, de ne, ne, ne és neee. 

Szavazós posztomban lehetett tippelni még, hogy mi lesz a leginkább problémás ebben az évadban. Ezt a szavazást jelenleg a színészi alakítások-kategória vezeti, amit követ a párbeszédek minősége és a hangulatiság. Legkevésbé pedig a lezárás elrontásától féltek a szavazók. Látva a True Detective második évadát a legeslegnagyobb problémát szerintem a sokszor kellemetlen, bohóc szövegkönyv és a zagyva sztori okozta. Ezek erős kettőse okozott óriási és nem megugorható problémát a színészeknek is, akik emberi tempóban beszélve se hinném, hogy sokat tudtak volna javítani a párbeszédeken, bár legalább kevésbé idegesítettek volna fel. Zagyvaságról meg annyit, hogy minden részben minimum 5 olyan pillanatom volt, hogy ezek meg már megint kik, mi közük egymáshoz, meg most miről beszélnek. Sőt az se volt számomra mindig tiszta, hogy ki halt meg éppen. Állítom, ha kapnék egy random listát színészekről, akár egy képes listát, és az lenne a feladat, hogy mondjam meg, játszott-e ebben a sorozatban, esetleg, hogy ha igen, akkor kit (névvel együtt), nem tudnám közepesnél jobbra teljesíteni. Ugyanez karakter nevekkel. És nem a memóriámmal van gond (arcból jó vagyok), hanem túl szövevényesre sikeredett a történet, sok névvel említett, közép fontos karakter kapott 5-10 percnyi játékidőt, és ezt nem lehetett követni. Én legalább is elbuktam. Kellett volna minden rész elejére (vagy külön kiadni) a drámák analógiájára egy felsorolást a szereplők nevéről, meg, hogy kik ők. 

true_detective_lost_interest.jpg

Volt baj tehát rendesen, értelmetlenségek, kellemetlen párbeszédek, monológok, kiszámítható és nyögvenyelős fordulatok, követhetetlenül sok mellékkarakter, nomeg a lassú és szaggatott beszédű színészek... Egy dolog hozta csak az előző évad színvonalát, a gyönyörű - itt vidék meg láp helyett út és város - képek.

Nehezen hiszem, hogy csak én csalódtam ekkorát, mert nem hogy nem közelítette meg azt a szintet, amit az első évad hozott, és amit imádtam is, hanem sok szempontból pocsék volt. Éppen ezért lep meg, hogy imdb-n, a 2. évad 7. része a 2. legjobbra értékelt epizód a sorozat életében. Rajongók, nem ezt érdemeltük :(

 

web survey

(Index2 felületén nem látszik, de itt van egy szavazás, arról, nektek hogy tetszett ez az évad. Blogon látható és szavazható)

Kategóriám rá:

kötelező - ajánlott  - rendben van - szórakozásból - nem kéne - tilos

A bejegyzés trackback címe:

https://namitlattam.blog.hu/api/trackback/id/tr547706534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.08.15. 17:31:51

Nekem nagyon bejött. Volt amiben jobb lett, mint az első évad.

pourushka · http://namitlattam.blog.hu/ 2015.08.15. 20:11:03

@doggfather: habár tippem van, de inkább megkérdezem, például miben lett jobb ez az évad?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.08.15. 20:52:29

@pourushka: a krimi szál most sokkal erőseb volt, mint az első évadban.

nagyon tetszett, hogy egy korrupt város korrupt rendőreire, politikusaira futott ki a történet.

Az első évadnak (ha volt) az volt a hibája, hogy a végére a nagy misztikus csupán egy beteg pszichopata lett.
De nem is a stílusos, művészi dexter, vagy pláne hannibal akik tudatos szörnyek, hanem egy fajtalankodó, betegnek is beteg sorozatgyilkos ami megölte az egész "nagyszabásúságát" az ügynek.

Na itt ilyen nem volt. A végére mindenki, de tényleg MINDENKI korrupt lett.

pourushka · http://namitlattam.blog.hu/ 2015.08.15. 22:29:59

@doggfather: sejtettem, hogy erre gondolsz.
az biztos, hogy ebben az évadban nagyobb teret kapott a nyomozás felfejtése. mégis összehasonlítva nekem még ez is jobban bejött az első évadban.

itt most többet akartak átadni, minőségben mégis kevesebb jött át, az első évad pedig (amit nem hiába imádtam karakterdrámaként, és ebben is volt kiváló) szándékosan ígért kevesebbet a nyomozásból, mégis jóval többet adott át.

a gyilkos kiléte akkor mindenkit lázban tartott, még úgy is, hogy a 4. részben kitalálhatóvá vált, és reálisan, hidegrázósan volt beteg. ebben az évadban meg szinte már követhetetlen volt, számomra pedig kifejezetten érdektelen is.

ha pedig már nyomozásról beszélünk, akkor nekem a The Killing (1-3.) a minőség.

A szavazatokat látva tényleg megoszlanak a vélemények, de akkor se ajánlanám senkinek, hogy elvegye az előző évad jó szájízét ezzel

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.08.16. 08:23:28

@pourushka: igen, az hbo elrontotta, hogy nem magyarázta meg rendesen, hogy ez antológia sorozat csak a címe ugyan az semmi egyéb köze nincs az első évadhoz.
Mégis mindenki ahhoz hasonlítja, pedig nem szabadna.
Önálló sorozatnak kellene értékelni és sokkal kevesebben utálnák.
süti beállítások módosítása